Wednesday, February 14, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 10 Subat 2007



Kuremiz isiniyor. Gelecek icin yazilan senaryolardan korkmaya basladik. Enerji kullaniyoruz, enerji uretmek icin kullandigimiz yontemler yanlis oldugu icin dunyamizi isitiyoruz. Enerji kullanmaya devam edecegiz ama iki konuda dikkatli olmamiz gerekecek. Enerjiyi dusunerek, israf etmeden kullanmak ve enerji uretmek icin temiz ve yenilenebilir kaynaklari devreye almak.

Nukleer enerji taraftarlarinca nukleer enerji dunyamizi kuresel isinmaya karsi koruyacak olan "temiz" enerji olarak tanitilmaya baslayinca Timur Danis ile bu konuda bir basin aciklamasi yapalim dedik. Mekan Galatasaray Lisesi onu. Saat 10:30. 2 haber ajansi geldi. Timur Danis, 3 bakanin haftabasinda kuresel isinma icin toplanip "halkimiz daha dikkatli olsun" mesajini elestirdi. Kuresel isinmayi durdurmak icin "Devlet ve Sanayi" ne yapacak? diye sorguladi. Ben karbondioksit salinimini azaltacagiz derken radyasyon salinimini artirmak cozum degildir dedim. Basin aciklamami asagida gonderiyorum.

Ardindan klasik Cumartesi gunu yuruyus rotamizi takip ederek Sisli Organik Pazari'na yuruduk. Bu hafta niyetim Haci Bey'in pazardaki yerine ugramak, kendisiyle tanismak. Haci Bey Gaziantep'li bir ciftci. Organik tarim yapiyor. Esiyle pazarda ziyaretcilere gozleme ve yoresel ev yemekleri ikram ediyor. Gel misafirim ol dedi bir turlu gidememistim. Haci Bey, esi Inci Hanim ve ogullari ile tanisiyorum, Inci hanimin nefis yemekleri ile agirlaniyorum. Sohbet "nukleer yasa" ile basliyor "organik tarim" ve "tohum" ile devam ediyor. Yemek yiyen Ayse ve Filiz hanimlar da butun bu konularla ilgililer. Encok benim eylemim ilgilerini cekiyor. "Nasil" diye soruyorlar. Kartonumu gosteriyorum. Her ikisi de halkimizin tepki verme ve harekete gecme konusunda yavas oldugunu soyluyor. Burada biraz ozelestiri de var tabii. Haci Bey kartonu alip tezgahin uzerine yerlestiriyor, gulerek "buraya cok yakisti" diyor. Ve tabii bana yeni bir karton hazirlamak dusuyor. Elimde 3 aydir dolastirdigim karton artik yeni sahibinin.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren
http://nukleeryasay akarsiyuruyorum. blogspot. com/

10 Şubat 2007

BASIN DUYURUSU

KÜRESEL ISINMANIN ÇARESİ NÜKLEER SANTRALLER DEĞİLDİR.

Azalan yağışlar, kuruyan su kaynakları, yoğun yağışların neden olduğu seller ve toprak kaymaları, gündüz ile gece arasındaki ısı farkının artması, havaların mevsim normallerinin üstünde seyretmesine dair haberleri okuyor, bir kısmını bizzat yaşıyoruz. 20 yıldır bilim insanları tarafından tartışılan küresel ısınma ve bunun sonucu olan iklim değişikliği geleceğe değil günümüze ait gerçekler oldu. Küresel ısınmanın yaratacağı felaket senaryoları hepimizi ürkütüyor.

Yaşanan ve yaşanacak olan değişimler hepimizin hayatını etkileyecek. Küresel ısınmayı yavaşlatmak ve durdurmak için sera gazlarının atmosfere salınımının azaltılması zorunlu.

Nükleer enerji taraftarlarınca, sera gazı açığa çıkarmadıkları iddia edilen nükleer santraller “küresel ısınmaya karşı en doğru enerji kaynağı” olarak tanıtılmaya başlandı. Küresel ısınmanın engellenmesi için nükleer santrallerin yapılması gerektiği söyleniyor. Türkiye’de nükleer santral kurulması ve dünyada nükleer santral sayısının 10 katına çıkarılması üzerine planlar yapılıyor.

Nükleer santral sayısı 10 katına çıkarsa,

· Nükleer kaza riski,
· Radyasyon salınım hacmi,
· Ürettikleri bertarafı mümkün olmayan ve onbinlerce yıl insanlığı tehdit edecek olan çok tehlikeli nükleer atık hacmi,
· Terörist intihar saldırılarına kolay hedef olma riski,
· Hammadde olan uranyumun işlenip taşınması sırasında yoğun karbondioksit salınım hacmi de

10 katına çıkar. Nükleer santraller çözüm değil sorun üretirler. Bu nedenle, iklim değişikliği sorununun çözümünde yer alamazlar.

Küresel ısınmayı durdurmak için az enerji tüketmeli ve yenilenebilir enerji kaynaklarından enerji üretmeliyiz.

Uygulama için önce siyasi irade sonra halkımızın desteği gerekmektedir.

Sera gazı salınımını azaltmak için radyasyon salınımını artırmak kabul edilir bir çözüm değildir. Küresel ısınma kolera ise nükleer santraller vebadır. Her ikisi de öldürür.

Ayşen Eren

http://nukleeryasay akarsiyuruyorum. blogspot. com/

Basın Duyurusu

Tarih: 10 Şubat 2007, Cumartesi
Saat: 10:30
Yer: Galatasaray Lisesi Önü