Thursday, February 22, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 21 Subat 2007

Bugun Ziraat Muhendisleri Odasi Istanbul Subesi'nin duzenledigi "Kuresel Isinma ve Tarim" konulu bir sunus var. Boylece "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum"un rotasi Goztepe - Caddebostan - Goztepe olarak belirlenmis oluyor. Salon tiklim tiklim dolu. Bunun konunun ilgincligi ve guncelliginden dolayi oldugunu saniyorum. Konuk tarimsal meteroloji konusunda Turkiye'nin nadir uzmanlarindan Prof. Dr. Levent Saylan. Prof. Saylan ITU Meteroloji Bolumunde Ogretim Uyesi. Sunumdan kisa notlar:


Sanayilesme devrimi sonrasinda insan kaynakli nedenlerle CO2 artti.
CO2'yi ormanlar ve tarim alanlari emiyor. Bu nedenle orman ve tarim alanlari kesinlikle kayip edilmemeli.
Biomass olcumu duzenli ve surekli olarak Turkiye'de yapilmiyor. Duzenli kayit yok. Dolayisiyla veri tabani yok. Acil olarak bilgiler toplanip, saklanmaya baslanmali. Kyoto protokolune gore CO2'nin ne kadar stoklandiginin uluslararasi kabul goren bir teknikle olculmesi gerekiyor.
Model calismalarina gore kis yagislarinda batida azalma, sonbahar yagislarinda Karadeniz'de artma olacak, yaz sicakligi ege ve marmara'da artacak.
Cok soguk kislar, cok sicak yazlar yasanacak. Yagislar ya cok az veya cok fazla olacak.
Bitkilerde isi stresi bekleniyor.
3 Bakan'in 3 Subat tarihinde kuresel isinma ile ilgili yaptigi toplanti sonrasinda kuraklik icin koordinasyon merkezi kurulmasina karar verildi. Sorun sadece kuraklik degil. Daha genis kapsamli iklim degisikligi icin bir koordinasyon merkezi kurulmali ve bu calismalara universiteler dahil edilmeli.


Toplanti sonrasinda ZMO Istanbul Sube baskani Ahmet Atalik, Yardimci Baskan Yildirim Derya ve diger ziraat muhendisi arkadaslarla "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum" destek fotografi cekindik.

Donus yolunda favori firinim Tarihi Safranbolu Firini'na ugradim. Tezgahtar kizlar beni gulerek karsiladilar. "Abla, internete bizi yazmissin." dediler. Abileri blogu ziyaret etmis, yazilari okumus. Cok memnun olmuslar. "Yurumeye, anlatmaya devam et. Sesin yeterince duyulmazsa yanindayiz" dediler. Aldigim tuzsuz kepekli ekmek baldan tatli oldu. Abileri "Size kolay gelsin" diyerek beni ugurladi.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren

http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/