Thursday, February 22, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 17 Subat 2007 - Doyran'da

Doyran Beldesi Antalya merkeze 15 dakika uzaklikta, Bey daglarinin eteklerinde, muthis manzarali, orman icinde bir yerleske. Doyran halkinin basi "Maden Yasasi" ile dertte. Ben nasil "Nukleer Yasaya" karsi (ferdi) eylem yapiyorsam Doyranlilar da cevreci sivil toplum kuruluslari ve bazi siyasi partilerin destegi ile 2004 yilinda degistirilen "Maden Yasasi" ile mesruluk kazanip ormanlarinin talanina neden olan tas ocaklarina karsi eylem yapiyorlar. BACEP (Bati Akdeniz Cevre Platformu) tarafindan duzenlenen

KÜRESEL ISINMANIN VURMAK ÜZERE OLDUGU 21 YÜZYILDA; DOYRAN’DA TAS OCAKLARI, BELEK’TE GOLF SAHALARI VE TÜRKIYE’DE NÜKLEER YASA KÖTÜRÜMLÜGÜ

baslikli toplantida sorunlu olan "Maden Yasasi", "Petrol Yasasi", "Nukleer Yasa" ve "Tohumculuk Yasasi" konusuldu. Koyluler tas olmayan ormanlarinda 9 tas ocagi isletme lisansi verilmesine ve agac kesimine tepkilerini dile getirdiler. Diger orman koylerinde benzer senaryolarin yasandigi anlatildi. Kursunlu koyunden gelen koyluler ayni sorunu yasadiklarini soylediler ve cevreci kuruluslarin yardimini istediler.

"Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum" eylemimi anlattigim sunum ilgi ile dinlendi. Sunum sonunda Kursunlu koyunden gelen Bayram Karagoz "Abla seni destekliyorum" dedi ve benimle fotograf cekinmek istedi. Daha sonra katilimcilardan bir grup ve koyluler ile "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum" destek fotografi cekindik.
Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum devam edecek...

Selamlar,
Aysen Eren