Tuesday, February 27, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 26 Subat 2007

Uskudar Dogancilardan basliyorum yurumeye. Uskudar carsi icinde dolasip bir dolmusa atliyorum ve Kadikoy'e geciyorum. Kadikoy carsidaki esnaf artik bana asina. Balikcilar "Bravo abla" diyorlar. Cogu Karadeniz'li, Cernobil'i, kanseri iyi biliyorlar. Pekcogunun bu konuda kanayan yarasi var belki de... Rotam carsidan altiyola uzaniyor. Oradan Fenerbahce'ye yuruyorum. Bagdat Caddesine cikip Feneryolu'na devam ediyorum. Amacim Gazate Kadikoy'e ugramak ve merhaba demek. Yazi islerim muduru Salman Bey ve Lale Hanim'a "Ben hala yuruyorum" diyorum, gulerek beni misafir ediyorlar. Hava cok soguk. Sicak bir cay hem isitiyor hem yorgunlugumu aliyor. BACEP Antalya toplantisindan ve Antalya'daki orman kiyimindan bahsediyorum. Salman Bey gazete icin bir yazi istiyor. Sohbetimize kulak misafiri olan Yalcin Akcay ile tanisiyorum. Yalcin bey emekli tiyatrocu su an TV dizilerinde oynuyor (Beyaz Gelincik). "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum" ilgisini cekiyor ve destekliyor. Karadeniz Fikir Klubunun baslattigi "Karadeniz Kanserden Oluyor, Durdurun!" imza kampanyasindan bahsediyorum. Yalcin Bey bana parlak fikirler veriyor. Ardindan gazetenin sevimli binasinin disinda Lale Hanim ve Yalcin Bey ile destek fotografi cekiniyoruz.

Bagdat Caddesinden Ozgurluk Parki uzerinden Minibus Caddesine cikiyorum. Marmara Universitesi civarinda yuruyorum. Yolum uzerindeki dis laboratuvarinda sira beklerken, elimdeki "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum" mesajini goren bir bayanin merakli bakislarini yakalayinca eylemimden bahsediyorum. Ayse hanim cocuklu bir ev hanimi. "Daha dun aksam evde bu konuda konustuk. Oglum 'ya elektriksiz kalirsak' dedi. Ben de 'O zaman tasarruf ederiz' dedim" diye anlatiyor. Evet ilk adim tasarruf. Enerji bir kaynak. Hicbir kaynak sonsuz degil. "Istanbul'da su isitmak icin neden hic gunes enerjisi paneli kullanilmiyor? " diyorum. Ayse hanim evler birbirine yakin oldugu icin bunun mumkun olmayacagini dusunuyor. "Catilara yerlestirilen paneller suyu kaynatmasa iliklastirsa enerjiye ne kadar az para oderiz?" diye sorunca kaslarini kaldiriyor. Elektrigi devlet bize satiyor. Talebin azalmasi isine gelir mi?

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek....

Selamlar,
Aysen Eren
http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/