Tuesday, February 27, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 24 Subat 2007 - Bursa'da

DOGADER Doga ve Cevre Koruma Dernegi Bursa'da yerlesik bir sivil toplum kurulusu. Cevre koruma, organik tarim gibi konularda aktifler ayrica fotografcilik, dagcilik, yuruyus etkinlikleri yapiyorlar. Bugun DOGADER'in davetlisi olarak Timur Danis'le Bursa'dayim. "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusumu", neden, nasil baslayip ne kadar surecegini anlatacagim. Yururken tanistigim insanlarla ilgili ilginc olaylari, tartisilan konulari, yapilan sohbetleri paylasacagim, nukleer yasa gundemi nasil gelisiyor aktaracagim. Timur Danis 20 yillik "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusunu" anlatiyor. Kat edilen uzun mesafeler, destek olan onlarca, yuzlerce insan, Akkuyu, Sinop maceralari, koylulerin eylemleri... Ardindan 2006 yilinda imza kampanyasi, insan zinciri ve Sinop miting'inde cektigim fotograflardan derledigim "Turkiye'de Nukleer Santral Istemiyoruz! " baslikli saydam gosterisini izliyoruz ve ben deneyimlerimi paylasiyorum. Kalabalik bir grup ve ilgiyle dinliyorlar. Sorulara geciyoruz. Izleyicilerden bir bey, ruzgar, gunes gibi alternatif enerji kaynaklarinin surekli enerji saglayip saglayamadigini soruyor. Enerjiyi tek bir kaynaktan elde edersiniz sureklilik sorunu yasarsiniz ama enerji kaynaklarinizi cesitlendirirseniz bu riskiniz olmaz. Enerji dagitim sistemlerindeki kacaklardan bahsediyoruz. Dinleyenlerden bir baska bey, "Sadece kacaklarin engellenmesiyle kayip edilmeyecek enerjinin 3 nukleer santralden saglanacak enerjiye esit oldugunu okudugunu" soyluyor. Dinleyenlerle bir hatira fotografi cekiniyoruz. Cocuklar "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum" kartonunu tasimak istiyorlar. Buyuk bir mutlulukla.. .

DOGADER "Karadeniz Kanserden Oluyor, Durdurun!" kampanyasina destek verecegini soyledi.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren

http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/