Monday, March 12, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 11 Mart 2007

Bugun Kadikoy Iskele'deki Baris Panayiri'ndayim. Belediye verdigi sozu tutmamis cok daha kucuk bir cadir kurmus. Icerisi masa ve insan dolu. Cadira girince Greenpeace'den Hilal Atici ile karsilasiyorum. Besiktas macindaki "Nukleersiz Turkiye" eyleminden bahsediyoruz. Eylemin oykusunu dinliyorum Hilal'den. Sonra" 000358:Anna" yi anlatiyor Hilal. Anna, Cernobil faciasindan 4 yil sonra dogmus bugun 16 yasinda olan bir genc kiz. 4 yasindayken beyin tumoru teshisi konmus ve o gunden bugune yatalak hasta. Fotograftaki yuz inanilmaz bir masumiyet ve guzellikte. Bakinca insanin ici ciz ediyor. Hayati yatakta gececek. Cunku o bir Cernobil kurbani ve tedavisi mumkun olmayan bir hastalikla bogusuyor. http://www.greenpea ce.org/turkey/ chernobyl/ ba-ka-ernobil- olmas-n/kimler- zarar-goerdue/ ernobil-ocuklar- annya Hilal'e "nukleer santral maliyetleri hesaplanirken, olusacak kazalarin veya radyoaktivite kacaklarinin neden olacagi hastalik ve olumlerin maliyetlerinin de hesaba katilmasi gerektigini soyluyorum." Hak veriyor. Nukleer santral yapiyorsunuz, insanlar hastalaniyor, ilac-doktor masraflarini karsilamak ve hastalara bakmak zorundasiniz. Bu maliyetlerden kim sorumlu? En aci olan ise Anna'nin durumunda oldugu gibi evde surekli hasta olan biri ile yasamak, O'nu hayata baglamaya calismak, acilarini dindirmeye calismak, yasayamadigi hayati icin O'nu teskin etmek... Ne icin? Elektrik icin...

Greenpeace "Nukleersiz Ortadogu" kampanyasi baslatti. Ben de bu kampanyaya destek veriyorum. Detaylar:
http://www.greenpea ce.org/turkey/ campaigns/ nuekleersiz- ortado-u

Arkadasim Sengul Ciftci panayirin gonullu fotografcisi. "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusumu" destekliyor. Yuruyelim demis ama bir turlu ayarlayamamistik. Cadir icinde ve disinda kisa ama anlamli bir yuruyus yapiyoruz :)

Yuruyusume Kadikoy carsida devam ediyorum. Balikcilar elimdeki mesaji okuyunca "Nukleer oldurur ama once surundurur" diyorlar. Aklima hemen "000358:Anna" geliyor...

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren

http://nukleeryasa akarsiyuruyorum.blogspot.com/