Sunday, March 04, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 4 Mart 2007


Yuruyus mekanim yine Goztepe Ozgurluk Parki. Bugun kizim bana eslik ediyor. Park girisinde avuc icinde ucmaya hazir bir guvercin heykeli var. Kimine gore barisi, bana gore sehirin sikismisligi icinde ozgur ve dogal yasama ozlemi simgeliyor. Onunde bir fotograf cekiniyoruz. Arkamizdaki buyuk bloklarin gri, yuksek siluetleri heykeli sikistiriyor gibi. Sevinc hanim 2-3 gun once yaptigimiz sohbetimizde "15 milyon insan bir arada yasar mi demisti?" Asiri kalabalik sehirleri, sagliksiz yasamayi, hava kirliligini, gurultu kirliligini sorgulamisti. Kalabalik sehirlerin enerji ihtiyacinin daha fazla oldugunu dusunuyordu. Daha daginik yasansa daha az enerji tuketilir mi diye sorduk kendi kendimize. Aklima benzer cikarimlari olan Murray Bookchin'in "Ekolojik Bir Topluma Dogru" kitabi geldi. Kentleri kanser hucresine benzetir. Enerjide insani olcegi onerir. Soyle der: "Kavranamayan endustriyel isletmelerden olusan sirketlerdeki devlesmenin yerini insanlarin kavrayabilecekleri ve kendi baslarina yonetebilecekleri kucuk birimlerin almasi gerektigidir. Iste o zaman - dogal kaynaklar-i kendi icinde irrasyonel ve anti-ekolojik bir toplumun taleplerine uygun olarak isletmeye cabalayan bir -cevreci- turunun, endustriyel burokratlarin ve politik teknokratlarin mudahalesine gerek kalmayacaktir. "

Kafamda bu dusuncelerle yuruyorum. Park Pazar gunu olmasina ragmen yagmurdan dolayi saniyorum, sakin. Elimdeki mesaji gorenlerin kaslari kalkiyor, okuyorlar ve saskin bir ifadeyle yuzume gulerek bakiyorlar. Belli ki eylemin boylesine hic aliskin degiller.

KASDAV Feneryolu gonullu toplantisinda Cevre komitesinde calisan Ayca ve Defne Hanimlarla tanisiyorum. "Nukleer santrallara neden hayir" ve "nukleer yasa" konusunda bir etkinlik yapalim diyerek sozlesiyoruz.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren

http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/