Sunday, March 11, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 9 Mart 2007

Galata bolgesindeki Mueyyidzade Mahalle Muhtari Mehmet Er, Tomtom Mahalle Muhtari Dogan Veli Aferin ve Sahkulu Mahalle Muhtari Sayim Cavus'a ugramak icin Beyoglu'ndayim bugun. Cuma oglen saatleri Beyoglu'nun en kalabalik oldugu zamanlar. Taksim'den Galata'ya giden yok hincahinc insan dolu. Elimdeki mesaj cok ilgi goruyor.

Mehmet Bey buyuk bir ictenlikle karsiliyor beni. Gecen sefer ziyaretimde yerinde olmadigi icin tanisamadigim Tomtom Mahalle Muhtari Dogan Veli Bey ilebeni tanistiriyor ve "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusumu" ve Karadeniz Fikir Klubu'nun baslattigi "Karadeniz Kanserden Oluyor, Durdurun!" imza kampanyasini anlatiyor. Dogan Bey'in tepkisi sade ve sicak. Tebrik ediyor. Imza kampanyasi kagidini hemen cogaltiyorlar ve ilk imzayi kendileri atiyorlar. Dogan Bey'in esi Sevinc Hanim da imzaliyor. Imza toplamak icin mahallelerindeki okullara dilekce ornegini ve imza kagidini yollayacaklarini soyluyorlar. Yeniden gorusmek uzere kendilerine veda edip, Galata kulesinden Tunel'e dogru tirmanmaya basliyorum. Yolda bir dost yuzle karsilasiyorum. GDO'ya Hayir Platform'undan arkadasim Levent Gursel Alev. Levent yuruyusumu destekliyor ama bir turlu birlikte yuruyemedik, "bari destek fotograf cekinelim" diyor. Sahkulu Camii onunde "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyorum" mesaji ile poz veriyoruz. Sahkulu ozel bir tarihi sahsiyet ve Levent kisaca Sahkulu'nun isyanindan bahsediyor. "Umarim diyor burasi ugurlu gelir, birilerinin icinde bir kivilcim yanar ve senin gibi Sahkulu gibi isyan edip -Nukleer Yasaya KARSI Yurumeye- baslar." Bu dilegin gerceklesmesini umit ederek yoluma devam ediyorum. Taksim'e giderken bir dost yuz daha cikiyor karsima, Cansu. Kendisiyle bircok kez Galata'dan Ekolojik Pazar'a yuruduk. Beni gorunce sasiriyor, "ben yurumeye devam ediyorum" deyince, "yine yuruyelim" diyor..

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...


Selamlar,
Aysen Eren

http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/