Saturday, March 24, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 17 Mart 2007

Yazmakta gecikiyorum ama yurumeye devam ediyorum...

Tam parklarda, sokaklarda gecirilecek piril piril bir bahar havasi. KASDAV Feneryolu Gonullulerinin davetlisi olarak Goztepe Ozgurluk Parki'ndayim. Elimde mesajim yururken guzel havadan yararlanmak icin parka gelen Goztepe'liler mesaji ilgiyle okuyorlar. Gonullu evinde Defne ve Ayca Hanimlar ile Acibadem Gonullulerinden Saniye Hanim'la bulusuyoruz. Turkiye'nin enerji icin nukleer santrale ihtiyaci olmadigini dusunuyorlar ve yuruyusumu destekliyorlar. Karadeniz Fikir Kulubu'unu baslattigi "Karadeniz Kanserden Oluyor! Durdurun" imza kampanyasina destek olmak icin imza toplayacaklar. Dunya Cevre Gunu dolayisiyla 20 Nisan'da "Kuresel Isinma ve Nukleer Santraller" konulu bir etkinlik planliyorlar. Soylesi, konser organizasyonlari ile zenginlesecek olan etkinlik tum gun Ozgurluk Parki'nda gerceklesecek. "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum. Nukleer Oldurur." mesajini Defne Hanim'in oglu Yagiz tutmak istiyor ve hep birlikte destek fotografi cekiniyoruz.

Bir sonraki durak Kadikoy. Guzel havadan yararlanmak isteyenler ile "Irak'taki Isgale Karsi Kuresel Eylem" mitingi icin gelenlerle sokaklar ve rihtim cok kalabalik. Elimdeki mesaj cok ilgi goruyor. Insanlar farkediyorlar ve yuksek sesle okuyor, kendi kendilerine tekrarliyorlar. Miting kortejinde Ziraat Muhendisleri Odasi Istanbul Subesin'nden Yildirim Derya, Nuray Isik ve diger arkadaslarla birlikte yuruyoruz. Miting alaninda ta Izmir'den kalkip gelen ZMO Izmir Sube Yazmani Vezan Karabulut ile karsilasiyorum. Vezan ayni koltuk altinda birden cok karpuz tasiyabilenlerden. Bir taraftan mesaji destek amaciyla tutuyor, bir taraftan gelen telefonlara cevap veriyor, diger taraftan benimle sohbet ediyor. Turkiye'de nukleer santral yapilmasini istemeyen binlerce, onbinlerce insanin Istanbul ve Turkiye'nin dortbir yaninda sehir meydanlarini doldurmasi "Nukleersiz Turkiye" diye bagirmasi dilegiyle bugunku yuruyusumu sonlandiriyorum.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren '87

http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/