Monday, April 30, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 21 Nisan

Bugun yuruyusun kisa, tanismalarin yogun oldugu birgun. Heinrich Boll Stiftung Dernegi 26 Nisan Cernobil faciasini yildonumu nedeniyle bir film gosterimi, fotograf sergisi acilisi ile paneller duzenledi. Katilmak icin Tutun deposundayim. Maryann De Leo ile yapilan "Cernobil Kalbi" isimli filmin soylesisine yetisiyorum. “Çernobil Kalbi“ Çernobil’deki nükleer reaktör kazasından 16 yıl sonra radyasyonun Beyaz Rusyalı çocuklar üzerindeki etkileri hakkında bir belgesel. Film, tahliye alanına yapılan bir yolculukla, Çernobil Nükleer Enerji Santrali’ne arabayla giderken başliyor ve radyasyonun ülkedeki hastaneler, kanser merkezleri, yetimhaneler ve çocukların yaşadıkları veya hastalık sebebiyle tedavi gördükleri akıl hastaneleri üzerindeki görünmez etkisiyle devam ediyor.

Ardından fotograf sanatcisi Christophe Bisson'un "Size 1 Dakika Verilecek!" isimli fotoğraf sergisinin acilisina ve soylesiye katiliyorum. Fotograflar, Çernobil kazasından hemen sonra tahliye edilen Pripyat şehrinin ve çevresinin felaketten nasıl etkilendiklerini anlatıyor. Alanın hala çok güzel ama insan aktivitesi neredeyse hiç kalmadığı için çok sessiz olduğunu söyleyen Bisson, kaza çok ani olduğu ve patlamadan sonra nükleer reaktöre temizlik için giden işçilere oluşan radyoaktiviteden etkilenmemeleri için sadece 1 dakika verildiği için sergisine “Size 1 Dakika Verilecek!” ismini vermiş. Pripyat sehri sakinlerinin hayati 1 dakika icinde bir daha geri donulmez sekilde degismis...

Sergi sirasinda gazeteci İbrahim Gunel ile tanisiyorum. Kendisi cevre konularinda yaziyor. Yuruyusumu destekliyor ve birlikte destek fotografi cekiniyoruz.

Ardindan Paris'ten gelen Avrupa'daki anti-nukleer isimler arasinda en bilinen ve etkin olanlardan Mycle Schneider ile tanisiyorum. Kendisi uluslararasi nukleer politika danismanligi yapiyor ve nukleer santrallerle ilgili pekcok arastirma ve calismasi olmus. Bunlar kaynak olarak ben de kullaniyorum. Ferdi "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum" ilgilerini cekiyor!Maryann De Leo, Mycle Schneider ve Christophe Bisson ile destek fotografi cekiniyoruz.

Ardindan ODTU'den sayin Inci Hocam'a rastliyorum. Kendisi de benim yuruyusumu destekliyor. Christophe Bisson'un Pripyat fotograflari onunde hem kendisiyle hem Turk anti-nukleer grubun taninan simalari Ozgur Gurbuz, Oya Koca , Bahriye Sengun ile destek fotografi cekiniyorum. Isik yetersiz olunca fotograf bulanik cikmis ama onemli degil...
Bahriye Sengun'e KASDAV gonullulerince "Karadeniz Kanserden Oluyor! Durdurun!" kampanyasi icin toplanan imzalari teslim ediyorum.

Cernobil'in Yaralari Kanamaya Devam Ediyor. Benim de "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum" Devam Edecek...

Selamlar,
Aysen Eren
http://nukleeryasay akarsiyuruyorum. blogspot. com/