Saturday, January 13, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 06 Ocak 2007


6 Ocak 2007

Greenpeace'den bir arkadas aradi ve bir gun bana eslik etmek istediklerini soyledi. Timur Danis'in yaptigi "Nukleere Yasaya Karsi Cumartesi Yuruyus"une hep birlikte katilmaya karar verdik. 10:00'da Galatasaray Lisesi onune geldim. Timur ve oglu Yunus coktan gelmisler. Greenpeace'den Fatih Taskiran ve Burak Turut da geliyor ve tanisiyoruz. Her ikisi de universite ogrencisi ve Greenpeace destekcisi. Fatih ayni zamanda sokakta birebir insanlarla temas kurup Greenpeace icin maddi destek topluyor. Kadikoy iskele'de veya Istiklal caddesi uzerinde Greenpeace yazan yesil kazaklari ile bu arkadaslari gormus olabilirsiniz. Istiklal caddesi boyunca sohbet ederek ilerliyoruz. Taksim meydaninda bir ani fotografi cekinmeye karar veriyoruz. Fatih ve minik Yunus solumda, Timur ile Burak sagimda yer aliyor. Genc bir arkadas bizi kirmiyor, makineyi alip "Taksim anitini da alacagim" diyerek kadrajlama yapip fotografimizi cekiyor. Sonuc basarili. Fotografcigimiz Cemil bey gercekten bir fotografci! Zeytinburnu Evlendirme Dairesinde fotografcilik yapiyor. Cok sansliyiz. "Turkiye'ye nukleer santrallarin kurulmasi konusunda ne dusunuyorsunuz? " diye soruyorum. Cemil bey temkinli ve durust bir insan. "Bu konuda bir arastirmam ve bilgim yok. Birsey soyliyemeyecegim" diyor. Fatih, hemen cantasindan Greenpeace'in bir brosurunu cikarip iki dakika icinde konuya hizli bir giris yapiyor ve Greenpeace'in "antinukleer" sayfasini referans olarak veriyor. http://www.greenpea ce.org/turkey/ campaigns/ enerji/nuekleer- enerji

Cadde uzerinde yuruyusumuzu sonlandiracagimiz Sisli'deki Ekolojik Pazara dogru ilerliyoruz. Fatih uzun yuruyuslere aliskin ve rahat. Burak ilk defa eylem icin yuruyus yapiyor ama iyi ayak uyduruyor. Fatih ve Burak bana baska gunlerde yine eslik etmek istediklerini soyluyorlar. Ekolojik pazara ulasiyoruz. Gun gectikce pazardan alisveris yapanlarin sayisi artiyor. Bazi lokanta ve moteller de buradan alisveris yapmaya baslamis. Alisverise gelen GDOya Hayir Platform'undan aktivist arkadasim Nurperi ile karsilasiyorum. Nurperi "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusumu" destekliyor ve yazdiklarimi okumaktan buyuk keyif aldigini soyluyor. "Yururken insanlara dokunuyorsun. Hos bir iletisim oluyor" diye ekliyor. Nurperi'nin gozlemini hic dusunmemistim ve cok dogru. Aslinda yururken ben insanlarin akil ve yureklerine, insanlar da benim akil ve yuregime dokunuyor. Pazar icinde Nurperi ile bir ani fotografi cekiniyoruz.

Fatih ve Burak Ekolojik Pazara ilk defa gelmisler. Pazar girisindeki Bugday Ekolojik Yasami Destekleme Dernegi'nin standi onunde bir ani fotografi cekiniyoruz. Bugday Dernegi de "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusumu" destekliyor. Pazara gelip de alisveris yapmamak olmaz tabii...

Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusum devam edecek...

Selamlar,
Ayşen Eren