Friday, January 12, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 29 Aralik 2006

29 Aralik 2006

2006 yilini geride birakmadan once son bir yuruyus icin Kadikoy carsidayim. Ilerlerken kuslari besleyen yasli bir bey goruyorum. Karsidan karsiya gecmek icin beklerken yanima yaklasiyor "Bu nedir? Neden yuruyorsunuz? " diye soruyor. Nukleer yasadan ve Turkiye'de kurulmasi planlanan 3 nukleer santralden bahsedince "Rusya'da yasanan kazanin yarattigi hastaliklarla Karadeniz yillardir bogusuyor. Hala akillanmadilar" diyor. Mahmut İnal emekli ogretmen, Koy Enstitulerinde hem egitim gormus hem de egitim vermis. "Ben de yanlis bir sey gordugumda uyaririm insanlari" diye devam ediyor. Sokakta tanistigim Mahmut Bey ile sohbet ederken birlikte "Nukleer Yasaya Karsi Yurumeye" basliyoruz. Basindan gecen egitimci anilarini paylasiyor. "Dogruyu bilip inandiginda insanlari uyaracaksin" diyor. Carsi icinde vedalasip ayriliyoruz. Bir sonraki duragim TUBIDER "Tuketici Bilincini Gelistirme Dernegi". Dernek baskani Fuat Engin ve Dernek uyesi Arif Bey ile kisa bir sohbet yapiyoruz. Nukleer yasaya karsi olduklarini soyluyorlar. Fuat Bey'in yuruyus ile ilgili birkac onerisi oluyor. Bir de destegi... Sonrasinda Besiktas Iskelesi yanindaki dernek binasi onunde Fuat bey solumda, Arif bey sagimda yer aliyor ve fotograf cekiniyoruz. Fotografi ceken veterinerlik fakultesi ogrencisi Ebru Kaya. "Bu konuda ne diyorsunuz Ebru hanim?" diye sorunca gulumseyerek "Yürümek lazim" diyor. Fuat beylerden ayrildiktan sonra Yeldegirmeni semtindeki sokak aralarinda yuruyerek Acibadem'e dogru ilerliyorum. Bir sokakta elinde cantali bir beyin elimdeki yaziyi gorunce durup yaklasmami bekledigini fark ediyorum. "Cok iyi yapiyorsunuz. Sizi destekliyoruz. " diyor. Avukat Bulent Karga ile boylece tanisiyoruz. "Amasra'ya da termik santral yapacaklar. Olmasin diye calisiyoruz. Saniyorum nukleer santral icinde Sinop konusuluyor" Konu hakkinda bilgi sahibi. "Buyrun buromuza cayimizi icin" davetini bir baska gune birakip vedalasip ayriliyorum.

Herkese İyi Bayramlar ve Nukleersiz bir Yeni Yil diliyorum.

Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusum 2007 yilinda da devam edecek...

Selamlar,
Ayşen Eren