Friday, January 12, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 21 Aralik 2006

21 Aralik 2006

Hava cok soguk ve kapali. Bugunku rotalarim Avrupa yakasinda. Hem yuruyup hem de dost ziyaretleri yapmayi planliyorum. Ilk rotam Levent'teki Yapi Kredi bloklarindan baslayip 1. Levent carsi icinden gecip Nispetiye caddesine cikarak oradan Akmerkez'e uzanacak. Yine trafige karsi yuruyorum. Insanlarin yuzlerinde elimdeki mesaji gorunce saskin bir ifade olusuyor. Boyle eyleme aliskin degiller. Beni inceliyorlar, mesaji bir kere daha okuyup kendi kendilerine tekrarliyorlar. "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyorum. Nukleer zengini, cipi, yati, kati, herseyi olani da oldurur." Akmerkez'in onunde bir hatira fotografi cektirmek istiyorum. Guvenlik gorevlisi ile once kisa bir sohbet yapip sonra fotografimi cekmesini rica edecegim. Adam beni gorunce geriliyor. "Fotografimi ceker misiniz?" diyorum beni duymamazliktan geliyor. Yaklasip yuzune dikkatle bakarak ricami tekrarliyorum. Bir taraftan dost bir sesle "nukleer nedir biliyor musunuz?" diyorum. "Burada fotograf cekmek yasak. Icerde de yasak. Bununla giremezsiniz. " diyor ve cin carpmis gibi uzaklasiyor. Camli kapida muduru oldugunu tahmin ettigim bir bey gergin bir ifade ile beni inceliyor. Kartonumu cantama koyup iceri giriyorum. Kisa bir moladan sonra Akmerkez'den cikip uzun suredir gormedigim bir tanidigi ziyaret icin Etiler tarafina yurumeye devam ediyorum. Duragim kuafor Hakan Kose. Arkadasim Emine burada calisiyor. Elimdeki kartonu gorunce merak ediyor. "Nukleer"in ne oldugunu bilmiyor, yasadan haberdar degil. Kisaca anlatiyorum. Calisanlardan biri "Greenpeace' ci mi?" diye sormus. Bu sekilde eylem yapanlarin Greenpeace'ci oldugunu dusunuyorlar. Hakan Kose Greenpeace destekcisiymis. Benim yuruyusumu destekliyor ve nukleer santral kurulmasina karsi. Tum kuafor calisanlari ile fotograf cekelim diyoruz ama isleri yogun. Emine (solumda) ve Meltem hanim (sagimda) tum Hakan Kose calisanlari adina benimle fotografta yer aliyorlar. Meltem hanim diyor ki "bazen bu dunya bizi nasil cekiyor merak ediyorum. O'na o kadar cok eziyet ediyoruz ki..."

Bir sonraki durak Beyoglu Istiklal Caddesi. Galata Dernegi'nin duzenledigi "Muzik Sohbetlerine" davetliyim. Once cazci Onder Focan'in tiyatro sanatcisi Gulsen Tuncer ile sohbetini sonra muzigini dinliyoruz. Soylesi sonrasinda Galata Dernegi uyeleri, Onder Focan (en sagda) esi Zuhal hanim (Onder Focan'in solunda), Gulsen Tuncer (arkamda), Cem Tuzun (en arkada), Galata Dernegi uyeleri ve misafirlerle beraber "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusu" destek fotografi cekiniyoruz. Herkes nukleer santrallarin yapilmasina karsi. Gulsen Tuncer "Ben Akkuyu'ya 2 sefer gittim. Gelismelerden lutfen beni de haberdar edin" diyor. Konser sonrasinda ODTU Endustri Muhendisligi mezunu 3 meslektasim Ozlem, Tuncay ve Onur "gunduz size eslik edemiyoruz bari gece yuruyelim" diyorlar ve gece Istiklal caddesinde hep birlikte "Nukleer Yasaya Karsi Yuruyoruz... "
Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Ayşen Eren