Friday, January 26, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 25 Ocak 2007

Ziraat Muhendisleri Odasi Istanbul Subesi'nin "Tohum Yasamdir" baslikli paneli var bugun. Yer Caddebostan Kultur Merkezi. Yuruyerek gider miyim? Evet deyip gunun rotasini belirliyorum. Goztepe-Caddebostan Kultur Merkezi. Minibus caddesine ulasip oradan Bagdat Caddesine cikiyorum ve cadde boyunca yuruyup CKM'ye variyorum. Hem eyleme hem "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum. Nukleer Oldurur" mesajina ilgi buyuk. Yasli bir hanim yanindaki genc olana soruyor, "Ne oldururmus?" "Nukleer" diyor genc kadin.

Ziraat Muhendisleri Odasi Yonetim Kurulu uyesi Fatih Tasdogen, Istanbul sube baskani Ahmet Atalik, Ciftci Sendikalari Platform sozcusu Abdullah Aysu, GDOya Hayir Platform'undan Levent Gursel Alev panelde meclisten apar topar gecirilen "Tohumculuk Yasasi"nin Turkiye icin yaratacagi olumsuzlari ve tehlikeleri dile getiriyorlar. Konusmacilar, bu yasanin silahsiz tufeksiz Turkiye'nin isgali demek oldugunu soyluyorlar. Tohumu ciftciler kullanir. Bu yasanin taraflarindan birisi ciftciler olmali ama yasada ciftciler yer almiyor. Şirketler var, devlet var ama ciftciler yok!

"Tohumculuk Yasasi"da "Nukleer Yasa" gibi meclisten apar topar gecirilmeye calisilan mesru temellere dayanmayan bir yasa.

Panel sonrasinda Abdullah Aysu ile "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyus" destek fotografi cekiniyoruz. Abdullah Aysu nukleer santrallere karsi. Cunku "Radyoaktivite topraga ve ota bulasinca, ottan hayvanlara, hayvanlardan sute, sutten sut ve sut urunleri vasitasiyla insanlara gececek. Dogrudan gida zincirine bulusacak ve insanlari zehirleyecek." diyor.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum Devam Edecek...

Selamlar,
Ayşen Eren


http://nukleeryasayakarsiyuruyorum.blogspot.com/