Thursday, January 11, 2007

Nukleer Yasaya Karsi Yuruyorum... Basin Aciklamasi

18 Kasim 2006, Istanbul

KIZIMA, TORUNLARIMA VE ONLARIN COCUKLARINA NUKLEERLE KIRLENMIS BIR ULKE MIRAS BIRAKMAK ISTEMIYORUM.

BU NEDENLE,

Nukleersiz Bir Turkiye Icin, Nukleer Yasaya Karsi Yurumeye Basliyorum.. .

Nukleer santral nukleer atik uretir. Peki nukleer atik ne demektir?

Her nukleer santral yilda ortalama 30 ton radyoaktivitesi cok yuksek atik yakit uretiyor. Nukleer santrali olan her ulkenin nukleer atiklarla basi dertte. Cunku nukleer atik yok edilemiyor. Zararsiz hale gelmeleri icin ONBINLERCE YIL cok korunakli ortamlarda saklanmasi gerekiyor.

Nukleer santralin saglayacagi soylenen enerjiyi biz 40-50 yil kullanacagiz. Benim kizim, torunlarim ve onlarin cocuklari onbinlerce yil nukleer santralin urettigi nukleer atiklarin yaratacagi tehlikelere maruz kalacak, cikan maliyetleri yuklenecek ve diger sorunlarla ugrasmak zorunda kalacaklar. Cocuklarimiza, torunlarimiza ve onlarin cocuklarina birakacagimiz miras radyoaktivite, hastalik, olum sacan nukleer atiklar olacak.

Nukleer santral kurmak isteyenlere sormak istiyorum.

Gelecek nesillerden izin aldiniz mi?

Onlarin da yasayacagi bu ulkeyi, topragi, havayi ve suyu radyoaktivite ile kirletmek icin izniniz var mi?

Radyoaktif atiklari onbinlerce yil guvenli saklama sorumlulugunu cocuklarimiza, torunlarimiza ve onlarin cocuklarina birakiyoruz.

Bu sorumlulugu almak istiyorlar mi? Onlara sordunuz mu?

Ulkemde nukleer santral istemiyorum.

Kizimi nukleersiz bir ulkede yetistirmek istiyorum.

Cocuguma, torunlarima ve onlarin cocuklarina nukleersiz bir ulke miras birakmak istiyorum ve nukleer yasaya karsi yuruyorum.

Nükleer Yasaya Karsi Yürüyüsümü ve basin açiklamami izlemenizi rica ederim.

Aysen Eren

NÜKLEER YASAYA KARSI YÜRÜYORUM 1.Gün

Basin Açiklamasi

Tarih: 18 Kasim 2006

Saaat: 10.30

Yer: Galatasaray Meydani, Beyoglu