Friday, January 12, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 26 Aralik 2006


26 Aralik 2006

Istanbul cok soguk. Kar yerine buz taneleri yagiyor. Bugun Avrupa yakasindayim. Tesvikiye Polis Karakolu onunde baslatiyorum yuruyusumu. Kartonumu elime alinca yakinimdaki insanlar birden irkiliyorlar. Aliskin degiller. Cadde boyunca yuruyerek Macka'ya oradan Akaretler'den asagiya Besiktas'a iniyorum. İyibilgi.com sitesinin editoru ve yemek kitabi yazari Arzu Argen benimle yurumek istedigini soylemisti. Besiktas Kultur Merkezi'nde bulusacagiz. Birbirimizi tanimiyoruz. Elimdeki kartona ve mesaja bakip gulen birisini gorunce Arzu Argen oldugunu anliyorum. Tanisma faslindan sonra Ortakoy'e yurumeye karar veriyoruz. Bir taraftan sohbet ediyoruz. Ben yuruyus anilarimi paylasiyorum. Arzu mesaj tasiyarak yurumenin zor olduguna karar veriyor! Ortakoy'de bir hatira fotografi cekinelim diyoruz. Polat Dello bize yardimci oluyor. Kendisi Istanbul Universitesi' nde ogrenci. Yasadan habersiz ama sohbet sonunda "nukleere karsici" oldu. Isinmak icin verdigimiz kisa bir kahve molasindan sonra Besiktas'a donuyoruz. Arzu sohbetimizi olarak www.iyibilgi. com adresinde yayinlayacak.

Vedalasmamizdan sonra elimde mesajim ile ilerlerken kucuk renkli maketlerin satildigi sevimli, minik bir dukkan gozume carpiyor. Maketlere bakmak icin iceri girdigimde "bunu gonullu olarak yaptiginiz icin sizi tebrik ediyorum" diyor dukkan sahibi. Tanisiyoruz. Huseyin Urkmez kurekci, doga sever, balik sever, caretta caretta sever ve ATLAS dergisinden. Ben "Nukleer konusunda ne dusunuyorsunuz? " diye soze baslamaya firsat bulamadan deniz kaplumbagalarini korumak ve Gemlik korfezini kirleten bir fabrikayi protesto etmek icin yaptigi kurekli eylemlerden bahsediyor. Nukleer santrallarin nehir veya deniz kiyisina kurulup dogal hayati, deniz yasamini mahvettigini ve radyoaktivitenin suya sizma riskinin cok yuksek oldugu biliniyor. Huseyin Urkmez de bizden. "Nukleer Yasaya Hayir" diyenlerden. Bu yaz Bartin'dan baslayip Italya'daki Padova sehrine kurek cekerek sandalla gidecegini soyluyor. Bartin ve Padova'nin 3500 yil oncesine dayali bir kardeslik oykuleri oldugunu anlatiyor. O bana yuruyusumde ben O'na kurekle yolculugunda basarilar diliyoruz. Bugunku yuruyusum Besiktas iskelesinde sona eriyor.

Nukleer Yasaya Karsi Yuruyusum Devam Edecek...


Selamlar,
Ayşen Eren