Friday, January 12, 2007

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyorum - 8 Aralik 2006

8 Aralik 2006

Bugun hava cok guzel. Ben olumu dusunuyorum. Radyasyondan olumu. Dun gazetelere yansiyan Arda Coban'in olum haberi aklimda. Acili anne Seyda Coban'in "Dunyayi yasanir olmaktan cikaran politikacilari protesto ediyorum. Benim oglum gibi bir koc yigidim oldu. Hic olmazsa oglumun olusu ise yarasin diye omrumu nukleer santrallerle mucadeleye adiyacagim." Arda 10 ay suren lenf kanserine karsi verdigi yasam mucadelesini kaybetmis. Anne bunun Cernobil kazasinin sonucu olan radyasyon oldugunu dusunuyor.

Kendimi Seyda Coban'in yerine koymaya calisiyorum. Ogluyla gecirdigi 10 aylik sureci hayal etmeye calisiyorum. Sok, uzuntu, umit, umitsizlik, bikkinlik, mucadele, umut, huzun, pismanlik, nefret... 12 yasinda bir kizim var. Bir anne olarak cocugunu yitirmek kayiplarin en acisi. Acisini icimde duyuyorum.

Bugun Arda'yi ve annesini dusunerek yuruyecegim.

Kadikoy iskelede basladim. Ilk hedefim Turkiye Cevre Koruma ve Yesillendirme Kurumu TURCEK'in Kadikoy'deki merkezi. Evde biriktirdigim elektronik atiklari geri donusum icin TURCEK'teki e-atik kutusuna birakiyorum. Genel Koordinator Kerem bey Acarlar Golu Doga Egitim Merkezi brosuleri ve posterlerini yerlestiriyor. Acarlar Longozu bir subasar orman. Endemik pekcok bitki ve agaca sahip. Burasi TURCEK'in projesi ile koruma altina alindi ve simdi bir doga egitim merkezine sahip oldu.

Kerem Bey TURCEK olarak nukleer santrallerin yapimina karsi olduklarini belirtti. "Nukleer Yasaya KARSI Yuruyus"u desteklediklerini soyledi.

TURCEK ziyaretinden sonra Kadıkoy Rıhtım boyunca hastanelere dogru ilerliyorum. Trafige karsi yuruyorum. Kadikoy'e gelen tum tasitlarin kullandigi bir yolu takip ediyorum. Hem Cuma oglenden sonra oldugu icin hem de hastane ve universite civari oldugundan yol cok kalabalik. Yururken yazimi okuyanlardan destek goruyorum. Bir bayan "Biz de karsiyiz" diyor, bir baskasi "Sizi destekliyoruz" . Genc bir arkadas alkis tutuyor, birbirimize guluyoruz. Bir baskasi uzaktan "Ben de karsiyim" diye bagiriyor. Harem'e yuruyup oradan sahil boyunca ilerleyip Uskudar'a ulasiyorum.

Nukleer Yasaya KARSI Yuruyusum devam edecek...

Selamlar,
Ayşen Eren